Panamský průplav spojující Atlantský a Tichý oceán byl otevřen již v roce 1914. Dnešní požadavky na lodní dopravu již podstatně převyšují parametry této 100 let staré dopravní stavby. Proto je v současné době připravováno rozšíření průplavu, které zhruba zdvojnásobí přepravitelnou roční tonáž.
Projekt rozšíření průplavu s náklady ve výši téměř 100 mld. Kč připravuje firma MWH Global. Ta využívá sadu BIM nástrojů firmy Autodesk, které kombinuje pro jednotlivé fáze tohoto rozsáhlého projektu. Hlavními používanými aplikacemi jsou:
Kontrakt obsahuje kromě penále za pozdní dokončení i bonus za zkrácení termínů. Projekt i výstavba nyní probíhají současně, aby bylo možné stavbu uvést do provozu dříve než v původně plánovaném roce 2015. Urychlení termínů klade zvýšené nároky na koordinaci projektu. Tento projekt by bylo možné jen velmi obtížně zpracovat bez použití BIM nástrojů a jimi poskytovaných koordinačních funkcí.
Viz Panamský průplav
Projekt rozšíření průplavu s náklady ve výši téměř 100 mld. Kč připravuje firma MWH Global. Ta využívá sadu BIM nástrojů firmy Autodesk, které kombinuje pro jednotlivé fáze tohoto rozsáhlého projektu. Hlavními používanými aplikacemi jsou:
- AutoCAD Civil 3D - zemní práce, přehradní hráze, drenáž
- 3ds Max - vizualizace projektu
- Revit - zdymadla, komory
- AutoCAD Electrical
- Navisworks - koordinace, detekce kolizí
Kontrakt obsahuje kromě penále za pozdní dokončení i bonus za zkrácení termínů. Projekt i výstavba nyní probíhají současně, aby bylo možné stavbu uvést do provozu dříve než v původně plánovaném roce 2015. Urychlení termínů klade zvýšené nároky na koordinaci projektu. Tento projekt by bylo možné jen velmi obtížně zpracovat bez použití BIM nástrojů a jimi poskytovaných koordinačních funkcí.
Viz Panamský průplav
Komentáře
Okomentovat